MyAgrotes
pliromes-myagrotes (2)

Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΑΤ δεσμεύονται να στηρίξουν τους κτηνοτρόφους που υπέστησαν ζημιές από τις πρόσφατες ζωονόσους, με ιδιαίτερη προσοχή στις αγροτικές περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Αυτό τόνισε ο υφυπουργός ΥΠΑΑΤ, Αθανάσιος Καββαδάς, κατά την απάντησή του σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ροδόπης Ιλχάν Αχμέτ, στη Βουλή. Η συζήτηση εστίασε στις αποζημιώσεις για θύματα ζωονόσων και την πιθανή βοήθεια σε τυροκομικές μονάδες της περιοχής.

PJC_June_2025_788x273

Η σχετική ανακοίνωση του ΥΠΑΑΤ

Σύμφωνα με πρόσφατες ανακοινώσεις του ΥΠΑΑΤ, η Ελλάδα έχει ήδη διαθέσει πάνω από 210 εκατομμύρια ευρώ σε ενισχύσεις για τον κτηνοτροφικό τομέα το 2025 και το πρώτο τρίμηνο του 2026 – ποσό που υπερδιπλασιάζεται σε σχέση με προηγούμενες χρονιές. Από αυτά, τα 97 εκατομμύρια ευρώ αφορούν αποζημιώσεις για θανάτωση ζώων σε όλη τη χώρα, με σημαντικό μερίδιο στη Βόρεια Ελλάδα. Συγκεκριμένα, η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης έλαβε 23,5 εκατομμύρια ευρώ, κατανεμημένα ως εξής:

  • Ξάνθη: 10,17 εκατ. ευρώ
  • Ροδόπη: 8,31 εκατ. ευρώ
  • Έβρος: 3,03 εκατ. ευρώ
  • Καβάλα: 1,92 εκατ. ευρώ
  • Δράμα: 114.576 ευρώ

Ο Καββαδάς χαρακτήρισε αυτές τις αποζημιώσεις ως τις υψηλότερες ανά ζώο στην ΕΕ, καλύπτοντας πλήρως και τα κόστη διαδικασιών. Οι ζωονόσοι, όπως η ευλογιά των προβάτων και αιγών, έχουν επιβάλει αυστηρούς εγκλεισμούς, ανεβάζοντας δραματικά το κόστος παραγωγής λόγω αγοράς ζωοτροφών. Για να αντιμετωπιστεί αυτό, ενεργοποιήθηκε πρόγραμμα 70 εκατομμυρίων ευρώ για αγορά ζωοτροφών, ενώ εκδόθηκε εγκύκλιος που επιτρέπει μετακινήσεις ζώων σε θερινούς βοσκότοπους υπό αυστηρές προϋποθέσεις.

Επιπλέον, 28,5 εκατομμύρια ευρώ πήγαν σε ενισχύσεις για απώλεια εισοδήματος, με 9 εκατομμύρια να κατευθύνονται στην ίδια περιφέρεια. Οι πληγέντες κτηνοτρόφοι απαλλάσσονται από φορολογικές, ασφαλιστικές υποχρεώσεις και δημοτικά τέλη μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2026. Αυτές οι μέρες ανταποκρίνονται σε ευρωπαϊκά πρότυπα, όπως επιβεβαιώνουν αναφορές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για διαχείριση ζωονόσων.

Σε μια εποχή που οι ζωονόσοι πλήττουν σκληρά την κτηνοτροφία, η ελληνική κυβέρνηση στέκεται δίπλα στους παραγωγούς, ιδιαίτερα στη Μακεδονία και Θράκη. Ο υφυπουργός Αθανάσιος Καββαδάς, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ιλχάν Αχμέτ, διαβεβαίωσε ότι το ΥΠΑΑΤ μοιράζεται τις ανησυχίες των κτηνοτρόφων. «Βρισκόμαστε μαζί σας στην ίδια πλευρά», δήλωσε, τονίζοντας την κοινή προσπάθεια για προστασία εισοδήματος και υγείας ζωικού κεφαλαίου.

Το 2025 δόθηκαν 187 εκατ. ευρώ, συν 22,7 εκατ. πρόσφατα για το 2026, φτάνοντας τα 210 εκατ. συνολικά. Για θανάτωση ζώων, 97 εκατ. πήγαν σε όλη την Ελλάδα, με 23,5 εκατ. στη Θράκη-ΑΜΘ. Η Ελλάδα ξεχωρίζει στην ΕΕ με τις μεγαλύτερες αποζημιώσεις ανά ζώο, καλύπτοντας 100% των εξόδων.

Banner-788X273-gbd

Οι εγκλεισμοί λόγω ευλογιάς ανάγκασαν εκτροφείς σε αγορές ζωοτροφών, ανεβάζοντας έξοδα. Το πρόγραμμα των 70 εκατ. ευρώ για ζωοτροφές, μαζί με άδειες μετακινήσεων σε βοσκότοπους, δίνουν ανάσα. Άλλα 28,5 εκατ. καλύπτουν χαμένο εισόδημα (9 εκατ. στην περιοχή), ενώ αναστέλλονται υποχρεώσεις μέχρι τέλος 2026.

Η κυβέρνηση παραμένει ανοιχτή σε τεκμηριωμένα αιτήματα, προσπαθώντας να τηρήσει τη δέσμευσή της. Οι κτηνοτρόφοι, με τέτοιες κινήσεις βλέπουν φως στην κρίση, με μέτρα που θωρακίζουν τον κλάδο.

Πηγή: minagric.gr

Ακολουθήστε στα social media

ΟΠΕΚΕΠΕ: Στον Ευρωπαίο Ανακριτή οι 14 Συλληφθέντες από Κοζάνη και Αγρίνιο

minisi-myagrotes

Στο μικροσκόπιο Ευρωπαίου ανακριτή βρέθηκαν 14 κάτοικοι από περιοχές της Δυτικής και Βόρειας Ελλάδας, οι οποίοι κατηγορούνται ότι απέσπασαν παράνομες επιδοτήσεις από...

Διαβάστε Επίσης